maandag 14 februari 2011

Dode roofvogels

Laatst zag ik op de regionale tv dat er weer minstens 50 dode roofvogels zijn gevonden. Waarschijnlijk vergiftigd door jagers die het niet leuk vinden dat deze dieren op 'hun' klein wild jagen.

Er werd uitgelegd dat het eerste teken van vergiftiging te zien is aan de verkramping van de poten bij de dode dieren.

Wij hebben al jaren buizerds in onze omgeving wonen, prachtige dieren om te zien. Na dit verhaal was ik erg opgelucht toen ik ze zag rondcirkelen, terwijl ik met mijn hond Fynn aan het wandelen was. Even schrok ik toen we een dode ekster vonden, maar de poten waren ontspannen. Dus waarschijnlijk een natuurlijke dood.

Na zo'n verhaal word je helemaal paranoia! Er zal toch nergens een bolletje vlees met gif liggen, hè? Fynn, wat doe je daar? Plots zie je overal eetbare dingen liggen...

Jammer toch hè, dat zo'n dingen gebeuren. Het enige wat je er aan kan doen is zelf goed opletten. Volgens het programma dat ik zag zou er zelden iemand betrapt worden bij het rondstrooien van het gif. Dus even goed opletten met z'n allen en verdachte zaken gewoon aangeven bij de politie.

Rudi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten